top of page
  • Yazarın fotoğrafıReha Ersavcı

Selçuk Ural - Benim Bütün Rüyalarım Seninle



Abdulkadir Selçuk Ural veya bilinen adıyla Selçuk Ural (DT. 31 Ocak 1945), Türk müzisyen, oyuncu ve şarkıcıdır.


Müziğe 15 yaşında babasından gizli gece kulübünde şarkı söyleyerek başladı. O zamanlar babasının maaşı 600 TL iken o gecede 75 TL alıyordu. Ankara’da Yurdaer Doğulu, Alper Feyman’la sahneye çıktı. Adları "Jüpiter Grubu" ydu. Bir yandan konservatuar "Trombon" bölümünde okuyordu. Bir yaz tatilinde İstanbul’a çalışmak için gelip Şerif Yüzbaşıoğlu orkestrasından teklif aldı ve İstanbul’da çalışmaya başladı. Yüzbaşıoğlu, onun okul kaydını da İstanbul Belediye Konservatuarı "Şan" Bölümüne aldırdı.


1964 -1965 yıllarında, geceleri Şerif Yüzbaşıoğlu Orkestrasıyla beraber 2 yıl, Hilton Roof'ta çalışır. Daha sonra bu orkestradan ayrılıp tek başına çalışmaya başlar. As Clup - Clup Suat - Batı Clup gibi İstanbul’un popüler gece kulüplerinde sahne hayatına başlar.


Selçuk Ural, ilk 45'lik plağını 1967 yılında Sezer Cumhur Önal'ın desteğiyle çıkardı, Sezen Cumhur Önal’ın sözlerini yazdığı İtalyanca “Centi Coemia” adlı bir şarkı ile aylarca liste başı kalır. Sezen Cumhur Önal’la 15’e yakın Türkçe sözlü 45’lik plak yaptı. Yine 1967 yılında "Rüyamda Seni Gördüm Dün Gece" adlı şarkısı liste başı oldu.


1970 yılından sonra Fecri Ebcioğlu, Ülkü Aker, Fikret Şeneş, Baha Boduroğlu, Sezen Aksu ve Mustafa Alpagut ile çalıştı


1974’de askerlik için Bornova’ya gider. Oradan Ankara Ordu Evine gider ve askerleğini orada bitirir.


Askerlikten sonra ilk Luna Park Gazinosu ve Gala Clup’te çalışır. Daha sonra Müjdat Gezen ve Perran Kutman’la birlikte Türkiye’nin ilk müzikli kabere şovu olan “Bu işte bir iş var” ile 2 yıl bu grupta birlikte birçok konser ve gazino gece kulubü çalışmaları yapar.


Selçuk Ural, Film Dünyasında da 70 yıllarında Türkan Şoray , Filiz Akın gibi sanatçılarla 4 adet film yapar ve o günlerde çok moda olan birçok foto romanda oynar.


1975 Mart'ında İstanbul Radyoevi'nin önünde otomobili ile bir binbaşıyı ezerek ölümüne neden olur. Senette sahtekarlık ve korsan videoculuk iddiasıyla iki kez daha yargı önüne çıkar. Sahneyi ve kaset çalışmalarını bırakır. Gerekçesi, ‘‘Mafyanın gece kulüplerinde kurşun sıkması yüzünden. Çalışsaydım, bir serseri kurşuna kurban gidebilirdim.’’ olur.


1997 Temmuz’unda Büyük Kulüp'ün Şamdan Bar'ını işletmeye başlar, başarılı olamadığı için iki ay sonra kapatmak zorunda kalır. 1998 Ağustosu'nda eski şarkılarını bir albümde topladı ama beklediği ilgiyi bulamadı. Aynı günlerde kızı Aslı, Alaattin Çakıcı'yla birlikte Nice'te yakalanınca, önce ‘‘Ölseydi daha iyiydi’’ dedi. Sonra ağız değiştirip ‘‘Alaattin Bey son derece efendi, kendini bilen, kendini eğitmiş biri. Türk devleti için işler yaptı. Allah ikisini de mutlu etsin’’ dedi.


1997 senesinde Şahin Özer Plakçılıktan bir nostanji albümü çıkarır. 2001 yılında ÜNİVERSAL PLAKÇILIK’la anlaşıp, 4 yıl süreyle bu şirkette prodüktör olarak çalışır. 2005 yılında bu şirket kapanınca kendi şirketini kurar


Bu güne kadar 3 uzun çalar, 3 albüm ve 30 adet civarı 45’lik Plak yapmıştır.

Bir röportajında anılarından oluşan bir kitap yazacağını söylemiştir. Bazı anılarından ise şöyle bahsetmiştir :

"1967 yılında bir otelde Ayla Dikmen ile ben solisttim. Şerif Yüzbaşıoğlu Orkestrası’yla çalışıyorduk. Şerif Abi, “Selçuk, Ayla’yı lafa tut. Bir kadın çıkartacağım. Onu duymasın yoksa beni öldürür” dedi. Ayla ile aşk yaşıyordu o zamanlar. O sahnedeki kadınsa Ajda Pekkan’dı. İlk Ajda’yı orada tanıdım. Mesela askerdeyken, Urfalı bir astsubay vardı. “Urfalı bir şarkıcı var, sesi çok güzel Ulus’ta bir pavyonda çalışıyor. Bir dinler misin?” dedi. “Çağır” dedim, geldi o çocuk elimi öpmeye çalıştı. “Ulus’a gelemem. Sen bir şarkı ya da türkü kasete doldur, bana getir” dedim. Ardından Erşan Başbuğ’a kaseti yolladım. Erşan bunu çıkardı “Ayağında Kundura” diye ve ortalığı yıktı, sonra İbrahim Tatlıses oldu. Yine askerdeyim ve İzmir’deyim. Bugünkü eşim beni ziyarete geldi ve Efes’e gitmeden Melodi Plak’a uğradık. Oranın müdürü “Gel sana bir kız dinleteceğim” dedi. Fazla vaktim yoktu, karşıma kara kuru bir kız oturttular. “Oku kızım” dedim, “Nasıl okuyayım, sizi gördüm, elim ayağım gitti” dedi. Çay ocağına soktum onu ve aramıza bir perde çektim. Ajda’nın bir şarkısını söyledi. Ardından İstanbul’da ona bir şarkı yaptık. Kızı televizyona çıkarttık. “Bu kızı bırakmayın. Bu kız çok iyi bir ses” dedim. İşte o kız da Sezen Aksu’ydu."


Eski magazincilerin katıldığı bir programda Ajda pekkan, Nükhet Duru ve Nil Burak'ın, Selçuk Ural'ın sevgilileri olduğu söylenmiş ve aynı programda "Sisi" adlı magazinci, Sezen Aksu ve Zeki Müren'de sevgilisiydi diyerek bombayı patlatmıştır.


Film oyuncusu Ceyhan Cem'le resmen evlenmeden birlikte oldu. Bu birliktelikten Hakan Ural (1967) adında oğlu oldu, ancak 17 yaşına geldiğinde babasının velayetine geçebildi. Daha sonra "Sosyete terzisi" Canan Yaka ile uzun süren beraberlik neticesinde 1968 de evlendi, bir yıl sonra 1969'da da Fatoş Aslı Ural doğdu. Bu evlilik, üç yıl sürdü ve 1972 de boşandılar. Son evliliği ise 1979 yılında “Ani” ile oldu.


45'likleri :


Gülü Seven Dikenine Katlanırmış / Hiç Bilmiyeceksin Seni Sevdiğimi (1968)

Rüyamda Seni Gördüm / Güzeller Güzeli (1968)

O Ettiğin Yeminler / Dedikodu (1968)

Ay Dede — Selçuk Ural (1968)

Gitmem Lazım Buradan / Hem Ağlayıp Hem Yürürken (1969)

Anladım Ki, İnandım Ki / Sevgilim (1969)

Kara Kedi / Eğer Yanımda Olsan (1969)

Kalbim Açık Kitap / Kumsaldaki İzler (1969)

Sensiz Yaşanmazmış / İnanmıyorum Seni Kaybettiğime (1969)

Sen De Vazgeç Sevgilim / Tatlı Yalan (1972)

Aşkın Mapushane / Askerin Türküsü (1973)

Sana Rüya Diyemem / Bambaşka Bir Dünya (1973)

Güle Güle Sana / Mahkum (1974)

Son Şarkı / Sen Bilmedin (1974)

Al Sevgini / Eski Aşklar (1974)

Sakın Değişme / İzbe Meyhaneler (1975)

Sil Baştan / Bir Şarkı Çal (1976)

Dertlerimi Zincir Yaptım / Bir Kadeh Senin İçin (1977)

Gelsende Göremezsin - Anlat Arkadaşım (1979)

Dilara — Selçuk Ural (2018)


Albümleri :


1975 – Selçuk Ural

1977 – Dertlerimi Zincir Yaptım

1982 – Sevdalıyım

1985 – Yıllar Sonra

1993 – Hayretler İçindeyim

1996 – Best Of Selçuk Ural

2006 – Sakın Değişme

2008 – Kadınsız


Spotify https://open.spotify.com/track/0KK3ImeCfXzxKyPdKrRxL7?si=305fa0c17d0b40ca


Apple Music https://music.apple.com/tr/album/benim-b%C3%BCt%C3%BCn-r%C3%BCyalar%C4%B1m-seninle/881405764?i=881405780&l=tr


YouTube https://www.youtube.com/watch?v=uSdZK9Lx5ck

1 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page